IKEA

Intranätet är en viktig kanal för att utveckla relationerna i ett stort företag. När IKEAs intranät lanserades för mobila enheter fick vi uppdraget att berätta om det för de många medarbetarna. Filmen skulle vara kort och tydlig och kunna visas på stora skärmar och små, med och utan ljud. Vi gjorde en animerad film som visar hur den mobila tjänstens funktioner kan användas i olika miljöer.

Lantmännen

Kundägda företag har en annan relation till sina kunder jämfört med andra företag. Kommunikationen baseras på saklighet och trovärdighet. En lantbrukare som funderar på att köpa en ny maskin kan ha stor hjälp av att se hur andra använder maskinen och höra vad de tycker. Vi har fokus på människor, också när vi gör filmer om maskiner.

Länsförsäkringar

Även Länsförsäkringar är ett kundägt företag. Relationen med kunderna/ägarna utvecklas och underhålls bland annat genom företagets digitala kanaler. Den här filmen beskriver hur kunderna kan påverka genom att nominera kandidater till företagets högsta instans, fullmäktige.

Tourism in Skåne

Krögaren på Hörte brygga, Martin Sjöstrand, beskriver sin matfilosofi. Filmen är producerad för Tourism in Skåne, en organisation som stödjer företag inom besöksnäringen. Syftet är att sprida idéer och inspirera andra som jobbar med turism i Skåne. Vi besökte Hörte brygga just innan säsongen drog igång och fick en personlig berättelse om råvaror, småskalighet och smaker.

Be the Change

Pellevision stödjer hjälpen till kvinnor i Kongo som utsatts för sexuellt våld. Vi åkte till Bukavu i östra Kongo och träffade kvinnor som drabbats. Vi besökte Panzisjukhuset och intervjuade grundaren, doktor Denis Mukwege. För sitt arbete på Panzisjukhuset kommer doktor Mukwege att tilldelas Nobels fredspris 2018.
Vi har producerat den här filmen utan ersättning, det är vårt sätt att bidra. Du kan också bidra genom att skänka pengar till hjälparbetet. Tillsammans gör vi skillnad.
Swisha ditt bidrag till: 1234717641

Har ni frågor om film?

Eller ring oss på: 070-533 04 68